کانن یک کمپانی چندملیتی درزمینهٔ تولید دوربین ، دستگاه‌های فتوکپی، پرینتر و دیگر دستگاه‌های تصویرسازی دیجیتالی است که در سال ۱۹۳۳ توسط تاکشی میتارایی ، گورو یوشیدا ، سابورو یوچیدا و تاکئو مایدا تأسیس شد.

  گورو یوشیدا تنها نفری بود که درزمینهٔ دوربین عکاسی تجربه حرفه‌ای داشت. دکتر تاکشی میتارایی که بعدها مدیرعامل کمپانی کانن شد، متخصص زنان و زایمان بود. این شرکت نوپا آرزوی تولید یک دوربین عکاسی سطح بالا را داشت که قابلیت رقابت با رقبای آن زمان نظیر لایکا آلمانی را داشته باشد. تفاوت ایده کانن با سایر رقبا در نوع نگاه آن بود: تولید یک دوربین باکیفیت بالا برای بازارهای بزرگ تر.

  در مدت زمان یک سال آزمایش بر روی دوربین‌های مختلف لایکا، یوشیدا اولین نمونه دوربین ۳۵ میلی‌متری ژاپن که دارای یک شاتر صفحه کانونی بود را طراحی نمود. او این نمونه اولیه را به نام الهه بودائی نعمت که بر اساس افسانه‌ها هزار دست دارد، Kwanon نام نهاد. لوگویی که برای دوربین طراحی شد یک الهه با دست‌های فراوان را نشان می‌داد که در حلقه‌ای از شعله‌ها قرار داشت و کلمات Camera و Kwanon در آن نوشته‌شده بود. Kwanon بعدها به Canon تغییر داده شد و این کمپانی اولین علامت تجاری خود برای محصولش را بانام Canon در سال ۱۹۳۵ ثبت نمود. در سال ۱۹۳۷ شرکت مجدداً سازمان‌دهی شد و بانام صنایع اپتیکی دقیق (Seiki Kogaku) نام‌گذاری شد. تولید و فروش دوربین در این زمان با مدل‌های Hansa که مدل‌هایی جدید، عمومی و با استاندارد جدیدی بودند آغاز شد.